انعکاس مطبوعات دریزدفردا :مروري بر برخي مواضع آقاي صانعي در سال هاي گذشته

هفته نامه جام یزد :در سال‌هاي اخير، برخي افراد از جمله آقاي يوسف صانعي دچار تغييرات شگرفي در مواضع خود شده‌اند و با سخنان و بيانيه‌هاي خود، تحسين دشمنان خارجي و خودباختگان داخلي را برانگيخته‌اند. مروري بر برخي مواضع پيشين آقاي صانعي در سال‌هاي اوليه انقلا‌ب، گوياي واقعيت‌هاي بسياري است.
بهعنوان يك مسأله شرعي ميگويم كه تخلف از فرمان آيت ا... خامنه اي گناه و معصيت بزرگي است
آقاي صانعي ضمن قرائت قسمتي از وصيتنامه حضرت امام كه در آن همه مراجع، علما و مردم را به حضور در صحنه و حمايت از نظام اسلامي توصيه كرده و مسامحه در امر مسلمين را از گناهان نابخشودني دانسته است گفت: من به عنوان يك مسأله شرعي ميگويم كه تخلف از فرمان آيت ا... خامنه اي گناه و معصيتي است بزرگ و رد براو،رد برامام صادق(ع) و رد بر امام صادق(ع) رد بر رسولا...(ص) و رد بر رسولا...(ص) رد بر ا... و موجب خروج از ولايت ا... و وورد به ولايت شيطان است و طبق روايت عمر ابن حنظله در باب ولايت فقيه رد بر او در حد شرك به ا... است واما حفظ و تقويت آيتا... خامنه اي هرچه بيش‌تر تاييد و تقويت شود اسلام و انقلاب اسلامي و حوزه‌هاي علميه و فقه و قرآن تقويت شده است.
تأييد ايشان يك واجب الهي است نه يك مستحب. مسأله كيان اسلام و عظمت اسلام است، مسأله يك امر جزئي نيست و عدم تأييد ترك واجب است و ترك واجب موجب معصيت و خروج از عدالت است.
تا نبض مسلمين در دست ولي‌فقيه كه جانشين از طرف امام معصوم است نباشد، اين بدبختيها و فشارها ادامه خواهد داشت.
دادستان كل كشور اضافه كرد:امروز ائمه معصومين و حضرت ولي امر(عج) در اين مملكت حاكمند و همه قدرت‌ها به‌دست اسلام و قرآن است و ما اگر بخواهيم رستگاري دنيا و آخرت را پيدا كنيم، بايد حاكميت امام را حفظ و به گفته‌هاي ايشان عمل نمائيم.
آقاي صانعي تأكيد كرد:كسي كه طرفدار قانون را دوست بدارد خود عمل كننده به قانون است و كسي كه قانون شكن را دوست دارد خود قانون شكن است.
آقاي صانعي با اشاره به توطئه ابرقدرت‌ها عليه نظام جمهوري اسلامي و تحميل جنگ عليه اين نظام توسط آنان و مشكلات موجود در جامعه گفت: امروز صحبت كردن عليه جمهوري اسلامي صحبت كردن عليه اسلام، رسول ا... و لي امر(عج) است و اگر به اين نظام و حاكميت ضربه بخورد به اسلام ضربه خورده است و اين تنها نظامي است كه مسؤولا‌ن آن با همه مشكلات براي رضاي خدا و رضايت امت انجام وظيفه ميكنند.
وي در پايان از امت هميشه در صحنه و انقلابي‌مان خواست دربرابر قانون و مقررات و خط امام سرتسليم فرود آورند و به نظام نق نزنند و اين نظام را تضعيف ننمايند كه فردا در برابر خدا و محكمه عدل الهي جوابگو خواهند بود.
در نظام جمهوري اسلامي افشاگري معنا ندارد
آقاي صانعي گفت: اگر تمام تاريخ اسلام را ورق بزنيم به‌جز پنج سال حكومت حضرت علي(ع) يك مورد حد، تعزير، ديه و قصاص اجرا نشده است، قوانين كلي را امام صادق گفته‌اند و نيز امام حسن عسگري بيش از 25 سال تحت نظر و زنداني بوده و در آخر به شهادت رسيده‌اند تا يك روز مسلمانان با كمك حكومت و به وسيله قوه قضائيه بتوانند قصاص اسلامي و حدود آن را در جامعه پياده كنند كه امروز در ايران به بركات رهنمودهاي ائمه اطهار و تلاش آن‌ها ما حكم اسلامي را پياده ميكنيم.
امروز قوه قضائيه منسوب به حكومت ولايت امر(عج) است و در سراسر كشور دادگاه‌ها و دادسراهاي ايران بر طبق موازين اسلامي حدود اسلامي، قصاص و تعزيرات را اجرا مي‌كنند و قاضي موظف است بر طبق قانوني كه اسلام دارد و مجلس تصويب كرده و مردم پذيرفته‌اند عمل كند.
دادستان كل كشور گفت: در نظام جمهوري اسلامي افشاگري معنا ندارد. در نظام جمهوري اسلامي مملكت حساب دارد.دادگستري كه دادگستري ديروز نيست، افشاگري ميكنيد براي چه؟ مگر مجلس نيست؟ مگر كميسيون اصل نود نيست؟ مگر دادرسي نيست؟ مگر ديوان‌عالي عدالت اداري نيست؟ مگر دادگاه و دادسراي انقلاب نيست؟مگر قانون اساسي نيست؟ بعد خيال ميكنيد افشاگري با نوشتن نامه بدون امضا جرم نيست؟معصيت نيست؟ گناه نيست؟ فرداي قيامت بايد جوابگو باشد.
آقاي صانعي با اشاره به اين‌كه برخي در مورد دادگاه هاي انقلاب تحت تأثير شايعات قرار مي‌گيرند گفت: ضدانقلابيون كه در زندان‌ها هستند، معمولاً توبه پذير نيستند. اين‌ها چون مار زخم خورده‌اي هستند كه به محض آزادي افعي ميشود.
هنگامي كه ولي‌امر حكمي داد، مراجعه به ديگران معصيت و خلاف شرع است
آقاي صانعي: ولايت فقيه در همه چيز حاكم است و ميتواند خلاف هر مقرري و آئين نامه‌اي را بگويد.حتي ميتواند خلاف قانون و مصوبات مجلس را هم بگويد، اما ولي‌امر معمولاً اين كار را نمي‌كند.اما براساس اساسنامه‌ها، آئين نامه‌ها، قانون و حتي قانون مصوب مجلس هم حاكم است و بالاتر از آن ارزش قانون اساسي ما به امضاء مقام رهبري است والا اگر روزي امضاي مقام رهبري از روي قانون اساسي برداشته شود آن قانون اساسي ارزش ندارد. ميزان ما ميزان الهي است چون در رابطه با مقام رهبري است و اگر يك روز رابطه‌اش با مقام رهبري و ولي‌امر قطع بشود مي‌شود نظام طاغوتي.
حاكميت ولي‌امر همه جا است و برهمه چيز مقدم است و هيچ چيز نمي تواند مقام ولي امر را تهديد كند و هرجور حكم كند همان معتبر است و تخلف از او گناه و معصيتي كبيره است و هنگامي كه ولي‌امر حكمي داد نه‌تنها هيچ احتياجي به نظر ديگران نيست، بلكه مراجعه به ديگران معصيت و خلاف شرع است.مراجعه به ديگران ايستادن در مقابل مقام رهبري و تضعيف آن مقام است.مراجعه به ديگران يعني قبول نكردن حرف مقام رهبري است و قبول نكردن حرف مقام رهبر برمي گردد به قبول نكردن حرف مقام ولي عصر(عج.)پس نه تنها مراجعه به ديگران احتياج نيست، بلكه معصيت و خلاف شرع است.... انقلاب ما را تمركز قدرت مرجعيت به نتيجه رسانده است.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا